Δοκίμια στη Νεοελληνική Γλώσσα Β΄Γυμνασίου

Απόψεις των   μαθητών μας για τη «διαδικτιακή φιλία» στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας.

Το ερώτημα στο οποίο κλήθηκαν να απαντήσουν ήταν :

Μπορούμε να θεωρήσουμε τη διαδικτυακή φιλία ως αληθινή ;

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

       Ο άνθρωπος είναι ένα πλάσμα που δεν μπορεί να ζήσει μόνο του. Γιαυτό φτιάχνει την παρέα. Το επόμενο επίπεδο από την παρέα είναι η φιλία. Η φιλία είναι κατανόηση των βαθιών συναισθημάτων του άλλου και αλληλοσυμπαράσταση. Για να δημιουργηθεί μία καλή φιλία είναι απαραίτητη η παρουσία του άλλου ανθρώπου.

       Το facebook είναι ένα κοινωνικό δίκτυο που μπορείς να φτιάξεις παρέα αλλά όχι φίλους. Πώς να ονομαστεί φίλος ένας άνθρωπος που δεν έχεις ακούσει ποτέ τη φωνή του , δεν έχεις δει το πρόσωπό του και δεν αισθάνεσαι τα αισθήματά του; Τι διαφορά έχει ένας διαδικτυακός φίλος και ένα ρομπότ που σου στέλνει μηνύματα; Δεν έχει χαμόγελο , θυμό ούτε λύπη , ούτε συναισθήματα. Δεν έχει πρόσωπο ούτε σώμα. Δεν είναι ίδιος με ένα ρομπότ;  

       Πώς μπορείς να γίνεις γίνεις φίλος με κάποιον που δεν έχει ταυτότητα, δεν ξέρεις αν σου   λέει ψέματα, δεν ξέρεις ούτε το όνομά του ;

         Όμως ,όπως είπα και στην αρχή , δεν μπορείς να γίνεις φίλος του, αλλά μπορεί να γίνει παρέα σου όταν είσαι μόνος , για να μη νιώθεις μοναξιά και έχεις κάποιον που να μπορείς να μιλήσεις , να σε διασκεδάσει , να σου κάνει συντροφιά και παρέα.

            Το facebook είναι ένα χρήσιμο πρόγραμμα , αν το χρησιμοποιεί κανείς λιτά και σωστά.

                                                                                      Ακίρα Βασιλειάδης ,Β1 τμήμα

 

 

      

 

   Οι διαδικτυακές φιλίες αποτελούν μια αναμφισβήτητη πραγματικότητα στην εποχή μας. Η διαδικτυακή επικοινωνία και οι διαδικτυακές φιλίες , έχουν αναπτυχθεί ραγδαία και πρέπει να αποδεχθούμε ότι είναι κάτι που θεωρείται φυσικό στον κόσμο μας. Αν και υπάρχουν θετικά με το νέο αυτό τρόπο επικοινωνίας , τα αρνητικά υπερισχύουν.

             Το πρόβλημα με την «συμπληρωματική» επικοινωνία είναι ότι η αίσθηση της πραγματικής φιλίας και τρυφερότητας δεν υπάρχει μέσω ενός ψυχρού υπολογιστή . Τα συναισθήματα δεν μπορούν να εκφραστούν ή να αποδοθούν . Η έλλειψη οικειότητας , ψυχολογικής υποστήριξης , αμοιβαιότητας και ουσιαστικής επικοινωνίας δείχνουν ότι δεν μπορούμε να χαρακτηρίσουμε αυτόν τον τρόπο επικοινωνίας ως αληθινή φιλία. Τέλος , η αμφιβολία για την πραγματική ταυτότητα του ανθρώπου πίσω από την οθόνη που μιλάμε δεν αφήνει περιθώρια για να έρθουν οι δυο άνθρωποι πιο κοντά .

           Εκτός από τα αρνητικά ,βέβαια , υπάρχουν και θετικά. Η διαδικτυακή επικοινωνία μπορεί να ενώσει άτομα απ΄όλο τον κόσμο και να μοιραστούν ιδέες , αξίες , αντιλήψεις , ήθη, έθιμα ,την κουλτούρα τους και πολλά άλλα. Επίσης μπορεί να κοινωνικοποιήσει τους ανθρώπους στις μεγαλουπόλεις , οι οποίοι είναι συνήθως κλειστοί και κοιτάνε μόνο τον εαυτό τους.

Συμπεραίνοντας θα λέγαμε ότι η διαδικτυακή επικοινωνία δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη φιλία πρόσωπο- με – πρόσωπο  αλλά μπορεί να την υποκαταστήσει και έτσι να προσφέρει πολλά στον κόσμο μας.

                                                                                             Φίλιππος Στρίντζης ,Β3 τμήμα

Εμφανίσεις: 604

Ηλεκτρονική τάξη

logo sch-class

Χρήσιμοι Σύνδεσμοι

 Διαχείριση ιστότοπου: Νεκταρία Κλέτσα ΠΕ86

                                  Πληροφορικής